Персонализирана Facebook страница

Потребителите на Facebook в България са над 1.5 милиона души, като една трета от тях са на възраст 25-34 години – цифри, които сами по себе си вече трябва да са ви убедили, че вашият продукт или услуга заслужава да бъде представен подобаващо в социалната медия. Facebook страниците са много мощен инструмент, чрез който можете да наложите и популяризирате вашия бранд, независимо дали става въпрос за продукт или услуга.

Имам ли нужда от Facebook страница?

След споменатите по-горе цифри (които продължават да растат) трябва да сте наясно, че вашите потенциални клиенти вероятно имат своя профил във Facebook – те са там – четат, споделят, слушат, гледат, браузват и купуват. На вас остава да стигнете до тях с вашия бранд и един от добрите  механизми да го направите е Facebook страница. Но не правете обичайната грешка да си направите Facebook страница и да зачакате магията да се случи или още по-лошо – да публикувате безинтересно съдържание обречено на забвение. Уверете се, че вашата страница има цел и идентичност.

Персонализирана Facebook страница

Началото – Стената или…?Facebook страница

По подразбиране посетителите на вашата Facebook страница попадат на Стената. Стената съдържа последните ви коментари и споделени постове публикувани от вас или от феновете на страницата. Това не е непременно лошо, но може да бъде и доста по-добре. В последно време е все по-трудно да уловиш вниманието на потребителя и повечето хора само за броени секунди ще решат дали да “харесат” вашата страница и една Стена пълна с разпилени коментари не е най-добрия начин да ги убедите да го направят. Налага се да им дадете проста и ясна причина да останат.

Тогава какво да правя?

Персонализираната начална секция (Custom landing tab – начален таб, на който посетителите на вашата Facebook страница ще попаднат първоначално) е чудесен начин да възбудите интереса на посетителите към вашия бранд и да привлечете повече фенове. Една добре направена начална страница с подходящ дизайн, който да представи най-добре посланието на вашия бранд пред посетителите на страницата и потенциалните ви фенове от самото начало. Тя ще послужи като добре изглеждаща витрина към вашето място във Facebook – а една атрактивна витрина е определяща за първото впечатление, което оставяте в потребителите.  Искате ли те да “харесат” страницата ви? Или искате да се абонират за вашия регулярен email бюлетин? Или да посетят онлайн магазина ви? Независимо каква е целта ви, добър начин да я постигнете е чрез персонализирана начална секция за вашата Facebook страница, която да предаде посланието Ви директно на посетителите на страницата и да ги подтикне към желаното действие.

Брандирана Facebook страница

Вие контролирате впечатлението, което вашата Facebook страница ще остави във всеки нов посетител.

Освен това трябва да знаете (а вероятно трябва и да се възползвате), че можете да имате повече от един персонализиран таб за вашата Facebook страница. След като постигнете първоначалната си цел – вашият персонализиран начален таб да превръща посетителя на вашата страница във фен, то имайте предвид, че този фен вероятно ще се поразрови из останалите секции на вашата Facebook страница, за да намери повече информация за вас. Предложете му нещо, което си струва да бъде намерено! Можете да направите отделни табове за промоции, портфолио, продукти, предстоящи събития или каквото друго роди вашата креативност.

Съвети

Като всеки един маркетингов инструмент поддържането на успешна Facebook страница изисква креативност, консистентност, постоянство и постоянна поддръжка. Не се отчайвайте, ако не постигнете набелязаните маркетингови цели още през първата седмица. Ако познавате добре публиката си и постоянно им представяте полезно и интересно за тях съдържание, то вашата Facebook страница постоянно ще расте. Можете да започнете като в началото промотирате страницата си за текущите ви приятели във Facebook. След това създайте персонализирани табове. Предприемайте действия във Facebook от името на вашия бранд. Експериментирайте с Facebook Ads, за да привлечете повече фенове.

Тенденцията е все повече хора да бъдат активни във Facebook всеки ден, а и броя на фирмите, които рекламират там се увеличава и в един момент се оказва жизнено важно вашият бранд да бъде подобаващо представен и да приемете Facebook брандирането като неразделна част от вашия маркетинг план. Но не бъдете просто поредният, който се е включил, защото е чул, че трябва да се включи – направете Facebook страницата си значима и утвърждаваща вашия бранд.