Timeline – какво ново при Facebook (I част)

Преди време Facebook стартира нов формат – Timeline (времева линия) за бранд-страниците* си (както и за личните профили, но те не са обект на текущата статия, въпреки че до голяма степен нещата се припокриват). В момента новия формат е опционален, с цел да имате възможност да се запознаете и изпробвате новите функционалности, но това ще е така до 30-ти март. От 31-ви март Timeline-ът ще бъде активиран за всички бранд-страници.

Ето какво ново предлага новия формат на бранд-страниците:

Корица (Cover Photo) и профилна снимка

Всяка бранд-страница включва голяма (851×315 пиксела) снимка (Корица, Cover Photo), чиято цел е да работи за първото впечатление, което вашата марка създава. И това е всичко – първо впечатление. Затова трябва да се постараете. Е, предполагам, че на пръв поглед голямата снимка на началната страница ви изглежда като страхотна възможност за реклама, но голямото пространство идва с големи ограничения (описани тук), а именно:

  • Не можете да споменавате информация за поръчка като например цени, отстъпки, промоции и др.
  • Не можете да споменавате информация за контакти – сайт, телефон, адрес… Всичко това трябва да бъде описано в секцията “За нас” (About, Относно).
  • Не можете да реферирате към функции на Facebook, като “Харесай” (Like) или “Сподели” (Share). Забранено е дори самото изображение да има стрелки насочващи към съответните бутони.
  • Забранени са призиви за действие като “Кажи на приятелите си”, “Вземи го сега”, “Обади се, за да поръчаш”, “Харесай страницата ни” и т.н.

Дизайна за Timeline на kikipka.bg

Профилната снимка вече е ограничена до квадрат с размери 125 пиксела и застъпва на 50% корицата (Cover Photo). Много добър ефект се получава, ако измислите как да интегрирате профилната снимка в изображението на корицата.

Съвет:
Мислете в посока как да впечатлите посетителите на вашата Facebook страница, как да насочите вниманието им към вашата марка, към голямо събитие, предстоящи празници или съобщение, което искате да направите. Покажете ангажираност и обвързаност към феновете си. Корицата ви дава големи възможности в това отношение, поддържайте я винаги актуална спрямо случващото се с вашата марка, спрямо сезона или предстоящи празници.

Структура на страницата

В горната част на новия Timeline формат, освен корицата и профилната снимка на всяка бранд-страница се показват описанието на вашата марка (За нас/Относно/About секцията) и 4 икони за Facebook приложения/табове. При стария формат тези икони бяха съвсем дребни. Сега можем да използваме изображения с размер 111×74 пиксела и съответно можем да ги направим атрактивни и забележими. Единствената икона, която не може да бъде разместена или променена е първата – Снимки (Photos), останалите 3 можете да пренаредите по ваше осмотрение, като можете да смените и изображенията им (като изключим изображението на табовете Photos и Likes).

Основната промяна в структурата на Facebook бранд-страниците е това, че вече няма да има начален таб, т.е. посетител, посещаващ вашата бранд-страница, ще попадне на Timeline-а на вашата марка. Оттам посетителят може да посети и вътрешните табове.

Големият плюс на новия формат е, че ширината на съдържанието на вътрешните табове и приложения е увеличена от досегашните 520 пиксела до 810 пиксела, което определено дава повече пространство и свобода да развихрите своята креативност.

Съвет:
Въпреки, че собствениците на бранд-страници вече нямат право да определят начален таб, то можете да се възползвате от новата функционалност “линк към приложение” (link to this app), която ви дава възможност да насочите потребителите си директно към определено приложение/таб от даден сайт например. Друг вариант е, ако рекламирате във Facebook, директно да насочите потребителите кликнали на рекламата ви към дадено приложение или таб, описващ най-добре вашата марка, услуга, текуща промоция и т.н.

 

to be continued…
Очаквайте втора част на статията, в която ще ви разкажем за новостите по отношение на постовете, съобщенията, възможностите ви като администратор и други полезни съвети за вашите бранд-страници.


*бранд-страници – страници на брандове, т.е. страници представящи определена марка, компания, фирма, услуга…