Facebook Timeline – за и против (част I)

От утре (30 март 2012) стартира новият Timeline формат за всички бранд-страници, без изключение. С цел да го опознаем нека разгледаме няколко за и против новия формат, като за да завършим позитивно, мисля да започнем с аргументите против:

Против: Няма начален таб

Досега Facebook даваше възможността да определим на кой точно таб да попаднат хората отваряйки дадена бранд-страница. По този начин можехте да насочите посетителите си към най-важното съдържание, към хващащи окото кампании и игри, които да подтикнат хората да харесат вашата страница. Сега вече всички посетители на вашата страница ще попадат на вашия Timeline и първото, което виждат ще бъде заглавната снимка, профилната снимка и табовете и това е инструментариума, с който разполагате, за да постигнете желаното първо впечатление.

Против: Ограниченията

Както писахме в по-предна статия ”голямото пространство идва с големи ограничения”, а именно ограничения относно това какво не може да съдържа заглавното изображение:

  • Не можете да споменавате информация за поръчка като например цени, отстъпки, промоции и др.
  • Не можете да споменавате информация за контакти – сайт, телефон, адрес… Всичко това трябва да бъде описано в секцията “За нас” (About, Относно).
  • Не можете да реферирате към функции на Facebook, като “Харесай” (Like) или “Сподели” (Share). Забранено е дори самото изображение да има стрелки насочващи към съответните бутони.
  • Забранени са призиви за действие като “Кажи на приятелите си”, “Вземи го сега”, “Обади се, за да поръчаш”, “Харесай страницата ни” и т.н.

Това пространство не е предназначено за реклама, обяви, промоции и отстъпки. В заглавното изображение не бива да преобладава текст и не бива да засяга и нарушава чужди авторски права.

Изводът: ще се наложи да сме по-внимателни и креативни при оформянето на заглавно изображение – то трябва да отговаря на всички изисквания на Facebook и едновременно с това да бъде впечатляващо и да предава правилното послание към посетителите на страницата ви.

Против: Липсата на активност личи

Новият Timeline формат прави липсата на активност на една бранд-страница наистина да изпъква. Това означава, че трябва да се погрижите да отделите ресурс и регулярно да поддържате активността на страницата си.

Против: Само 3 таба

Според новия формат на бранд-страницата си разполате само с 3 видими таба, които можете да променяте. Всъщност видимите табове са 4, но този за снимки (photos) не можете да адаптирате или премествате по никакъв начин. Остават съседните 3, които можете да размествате и на които можете да сменяте изображението. Останалите табове остават скрити и се показват при клик върху стрелката сочеща надолу.

to be continued…
В следващата си статия по темата ще разгледаме  и аргументите ЗА.