Facebook Timeline – за и против (част II)

Тъй като новият формат на Facebook страниците вече е факт, спокойно можете да оцените предимствата му, вече имайки и личен опит. В първата статия по темата споделихме няколко аргумента против. Сега е време да обърнем внимание и на аргументите за:

За: Директен линк към вашия сайт

В новия формат на бранд-страниците секцията “Информация” (About) е много по видима, тъй като е разположена точно под профилната снимка. В това поле можете да сложите кратко описание на вашата фирма, марка, бранд, услуга… Полето побира описание не по-дълго от 165 символа, което е напълно достатъчно, за да въведете основни контакти, кратък слоган, адрес на вашия сайт и др.

За: Основно (Cover) изображение

Новият формат на бранд-страниците залага на графичната визия. Потребителят в интернет приема информация основно от изображения и все по-малко чете. Това е причината Facebook да заложат на визията, като въвеждат заглавното (Cover) изображение, което е с размер 851px х 315px, което дава огромни възможност за развихреното въображение на вашия дизайнер.  Изображение с такъв размер няма начин да не бъде забелязано, но все пак внимавайте какво казва това изображение ио какво първо впечатление създава.

За: Изтъкване и Pin

Новият Timeline формат дава възможност да подчертаете даден пост по два начина – да го пиннете (да го закачите с пинче; pin) в горната част на своя Timeline или да го Изтъкнете (това е превод на термина Highlight). При пинване маркираният пост ще бъде маркиран с едно оранжево флагче в горния десен ъгъл и ще бъде позициониран най-горе на вашия Timeline в продължение на 1 седмица, след което пинът ще отпадне и постът ще се позиционира на мястото си според датата на публикуване. Изтъкнатият пост ще заеме цялата ширина на Timeline-а, т.е. ще удвои ширината си и определено ще изглежда с по-голям приоритет спрямо останалите постове.

За: Изграждане на публика

Новият Timeline формат ви дава възможност да споделите страницата си с всички ваши приятели и по този начин да изградите публика. Ще намерите опцията в Admin Panel > Build Audience > Invite Friends. Можете да изберете приятели на база последни действия и интеракции, местоположение, групи или списъци с приятели. Допълнително е добавена опция да споделите страницата си с вашите имейл контакти.

За: Лични съобщения

Това беше опция, която лично на мен много ми липсваше. Сега вече потребителите харесали вашата страница могат да се свържат директно с вас чрез съобщение, без да се налага да публикуват въпроси директно на стената ви, което беше доста неприятно – не желаем стената ни да се разводнява и да се пълни с ненужни (по-скоро не полезни) постове.

За: Контрол върху постовете

Вече можете да контролирате какво се вижда на стената ви, постове, които не ви се струват вече полезни за вашия бранд можете да ги скриете или изтриете. От друга страна можете да добавите със задна дата информация, която някога сте пропуснали и не сте публикували в най-удачния момент.

За: Крайъгълни камъни

Крайъгълните камъни (Milestones) са по своето същество постове, които можете да използвате за да бележите основни стъпки в развитието на вашия бранд, като по този начин давате на потребителя възможност за един по цялостен поглед над дейността и развитието ви.

За: Администрацията

Новият административен панел на бранд-страниците дава доста информация за вашата страница на едно място в добре подреден вид – на едно място виждате активността на вашите потребители, получените съобщения и известия, нови (последни) харесвания, анализи и други…