Как да напишем добро съдържание (III част)

Писането на уеб статии и блог постове, които да привличат читатели е по-лесно, когато знаете как да използвате ключови думи и фрази, за да оптимизирате съдържанието на вашия сайт. В настоящата статия ще засегнем темата за SEO (Search Engine Optimisation – Оптимизация за търсещи машини), ефективността на заглавията, ключови фрази и т.н.

За да повишите трафика към вашия сайт трябва да имате стратегия за използваните ключови думи. Разбира се това само по себе си няма да помогне, но е част от една обща концепция за развитието на online частта на вашия бизнес и доброто ви представяне в интернет.

Използвайте подходящ език

Избрери подходящ езикСлучвало ли ви се е да попаднете в стая, където хората говорят за нещо, вие слушате внимателно, но нямате идея за какво говорят тези хора или да попаднете сред хора говорещи на различен от вашия език? Аз съм го преживявала лично, когато заминах на едно пътуване до Израел – повярвайте няма начин и дума да разберете от този език, различен от всички останали езици. На всичкото отгоре пишат от дясно на ляво. Нещо такова се получава и в интернет. За да не останете неразбрани опитайте се да използвате езика на потребителите на вашия сайт, поставете се на тяхно място и имайте предвид, че те едва ли познават специфичната за вашия бизнес терминология. В противен случай рискувате посетителите на вашия сайт да останат малко объркани, всичко да им се струва доста мъгливо и да се почувстват по-скоро в страни от всичко.

Потенциалът на вашите ключови думи

Очевидно имате желание да привлечете повече трафик към вашия сайт. Въпреки, че аз лично бих поспорила дали точно количеството е най-важният показател и по-скоро тересн е качествен трафик. Вашата цел е да оптимизирате сайта си така, че да привлича повече потенциални клиенти. Открийте и изучете тези ключови думи, термини и фрази обвързани с вашия бизнес, които вашия целеви пазар използва. За целта, открийте термините, които се използват от повечето потребители, за да достигнат до вас. Преди, обаче, да хукнете да оптимизирате съдържанието си обърнете внимание на следващата стъпка.

Преценете намерението на клиента да купува

Дайте на хората това, което те търсят. Тествайте ключовата фраза, за която смятате да оптимизирате сайта си. Например, нашите лични проучвания показаха, че хората използват фразата “направа на сайт” при търсене, за да попаднат на сайт за уеб дизайн. Ако опитате да пуснете точно тази фраза в Google, ще откриете, че едни от първите резултати, освен офертите за уеб дизайн, са “как да си направя сам сайт”, “програми за изработка на сайт” и т.н. Т.е. добре е да се запитате каква е истинската причина хората да използват точно тази фраза. В нашия случай “направа на сайт” може да е подходяща фраза за PPC (Pay Per Click – плащане на клик) кампания, но не си струва да оптимизирате цялото си съдържание спрямо тази фраза.

Термините водещи до посещение

Следващата стъпка е оценка на ключовите думи и експериментиране. Обмисляйки описаното до тук, изберете термини (ключови думи и фрази), които са все пак популярни (не си съчинявайте странни, интересни и никому непознати термини), изразяват намерението на клиента да купи (в нашия пример неподходяща фраза би била “интересен сайт”, тъй като изразява по-скоро намерение да бъдат разгледани интересни сайтове, но не и да бъде поръчан такъв) и води до добър брой посещения на сайта.

В крайна сметка идеята е да се поставите на мястото на вашите клиенти и да помислите и оцените какво биха търсили те, ако трябва да попаднат на вашия сайт. Как говорят хората за вашия бизнес – с какви конкретни термини и фрази (вие може да “полагате цвят”, но хората търсят бояджия, вие сте специалисти в “екстакцията на зъби”, но човек ще потърси кой да му “извади зъба”) и се опитайте да “преведете” сайта си на този език.

Изберете ясно и конкретно заглавие за вашата статия

Заглавието трябва да отговаря на няколко основни критерия – трябва да дава информация за целта на статията и по възможност да съдържа ключова дума, термин, фраза… и да е възможно най-кратко. Понякога е много трудно да се справим с тази задача в едно заглавие. Тогава на помощ идва подзаглавието.

Разнообразявайте ключовите си думи и фрази

След като изберете основните си ключови думи подберете и няколко варианта за разнообразяването им. Например фразата “направа на сайт”, може да бъде заменена с “изработка на сайт”, “дизайн на сайт”, “създаване на сайт”… Различните ключови думи, които имат едно и също значение могат да увеличат трафика към вашия сайт.

Подправете статията си с ключови думи

Подравете статията си с ключови думиРазпръснете ключови думи във всеки параграф, ако това е възможно. Може да ви се стори излишно, но е необходимо, за да се задържи вашата статия високо в списъка с резултати от търсенето. След като напишете статията, прочетете я отново и се опитайте да добавите тук-таме ключови думи и фрази. Но не прекалявайте, за да не станете досадни и натрапчиви.

Използвайте ключови думи в подзаглавията си

Хората обичат да четат подзаглавия, всъщност има хора, които само това четат :) . Важно е да включите колкото може повече ключови думи в подзаглавието. Ако вашите ключови думи са едновременно с това и подзаглавия, това увеличава “силата” на вашата статия. И все пак внимавайте, направете го елегантно, така че да не подразните читателя с натрапчивост.

Обърнете внимание на първото изречение

Когато търсите нещо в Google, в списъка с резултати, винаги виждате първото изречение от статията директно под заглавието на статията. Това изречение е много важно. То трябва да убеди читателя да кликне на линка към вашия сайт. По същия начин читателя ще прецени дали да прочете цялата статия след първите най-много 3 изречения. Отделете тези изречения в самостоятелен параграф.

Изучавайте добре написани статии

Когато четете разни публикации из интернет, задавайте си следните въпроси:

  • Какво ме накара да прочета (точно) тази статия?
  • Какво ме отблъсна в тази статия? Защо не я прочетох?
  • Защо прочетох цялата статия?
  • Лесно ли беше да следя съдържанието на тази статия?
  • Хареса ли ми езика (стила), използван в статията?
  • Ще препоръчам ли статията на приятели/колеги?

Взимайте пример от добре написаните статии и избягвайте грешките при зле написаните статии. Ако попаднете на интересен подход при поднасянето на дадена информация – откраднете си го.

Инструменти:

  • www.webconfs.com – сайт с безплатни инструменти, с помощта на които можете да проследите някои от характеристиките на собствения ви сайт, които са важни за неговата популярност.
  • www.webceo.com – софтуер за SEO оптимизация с безплатна версия.
  • Google Webmaster Tools
  • www.websitegrader.com – сайт, даващ оценка на вашия сайт по множество критерии
  • www.woorank.com – и този също
http://www.google.bg/#sclient=psy&hl=bg&site=&source=hp&q=%D0%BD%D0%B0%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D1%81%D0%B0%D0%B9%D1%82&aq=f&aqi=g3&aql=&oq=&gs_rfai=&pbx=1&fp=1eecba6d0aaf1298